Jak pielęgnować cerę łojotokową, skłonną do trądziku cz II

Pielęgnacja cery skłonnej do trądziku powinna być:

– regularna

– dobrze zaplanowana i przemyślana

– długofalowa

– minimalistyczna

Cera trądzikowa nie lubi nadmiaru kosmetyków oraz częstych zmian. Kocha stałość. Podstawowa zasada brzmi: stosuj mało preparatów, ale dobrej jakości.
Jeżeli krem lub tonik ci służą, zmieniaj go nie częściej niż co 2-3 miesiące. Żelu do mycia twarzy można nie zmieniać  nawet przez rok.

Cery trądzikowej nie należy szczelnie otulać kosmetykami, dlatego trzeba unikać nakładania kilku ich warstw.
Często dziewczyny chcąc zatuszować pryszcze i przebarwienia fundują sobie poranny makijaż w stylu: tonik, krem, baza pod makijaż, podkład.
Taka  maska noszona przez cały dzień wzmaga łojotok i drażni ujścia gruczołów łojowych, przyczyniając się do powstawania nowych pryszczy. Mamy więc typowy efekt błędnego koła. Im więcej pryszczy, tym grubszy makijaż, tym więcej pryszczy itd….

Żeby przerwać tę zależność wystarczy  ograniczyć ilość preparatów. Przy nasilonym łojotoku  rano przecieramy twarz tonikiem matującym, np Sebo Almond Claris  i nakładamy cienką warstwę podkładu lub kremu koloryzującego. Przy przesuszonej cerze dajemy pod podkład tonik nawilżający, np Fitomed, Sensitia z Iwostinu,   lub niewielką ilość  lekkiego kremu typu kremożel np Sensicure z General Topics.
Dzięki takiej pielęgnacji oszczędzamy czas i nie zatykamy porów.

Reklamy

11 uwag do wpisu “Jak pielęgnować cerę łojotokową, skłonną do trądziku cz II

  1. Frena

    Czytam u Pani na blogu, że terapia hormonalna może pomóc. Czy po odstawieniu trądzik może się zmniejszyć? Biorę tabletki 3 miesiące, poprawy na razie nie ma, wciąż czekam, ale odczuwam fatalne skutki uboczne i nie chciałabym brac tych tabletek dłużej. W wynikach badań wyszło mi, że mam podwyższony androstendion i DHEA. Czy jeśli przemęczę się z tabletkami anty od pół roku do roku i potem odstawię (przy tym leczenie zewnętrzne retinoidami) to jest szansa, że trądzik już potem nie wróci po tych tabletkach? Niestety czytałam wiele komentarzy dziewczyn w internecie, że trądzik się nasila po odstawieniu tabletek. Ja mam trądzik już 10 lat, teraz mam 25 i zaczęłam terapię hormonami dopiero teraz.

    1. Terapia hormonalna wspomaga leczenie trądziku. Powinna trwać przeciętnie rok, ale nie krócej niż 6 miesięcy. W czasie jej stosowania nie można przerywać leczenia zewnętrznego. Po odstawieniu tabletek może nastąpić nawrót trądziku, ale o dużo mniejszym nasileniu niż przed kuracją hormonalną.

      1. Frena

        Dziękuję za odpowiedź. Leczę się cały czas zewnętrznie Differinem i wspomagająco Skinorenem, ale te maści tylko wygładzają skórę, a nowe zmiany wciąż powstają. Leczę się w ten sposób od 10 lat, wcześniej też miałam kilka terapii antybiotykowych doustnie, ale wszystko wracało. Retinoidy doustne nie wchodzą w grę ze względu na stan zdrowia. Biorę tabletki antykoncepcyjne 3 miesiące, w trakcie zmieniałam na inne i na razie nie ma poprawy. Zależy mi chociaż na zmniejszeniu trądziku bo wtedy sama kuracja zewnętrzna mogłaby zdać egzamin lepiej. Niestety słyszałam opinie, że po odstawieniu hormonów trądzik wraca z nasileniem i dlatego się boję. Dodam, że robiłam badania i mam podwyższony androstendion i DHEA nie wiadomo z jakiej przyczyny, nadnercza podobno są w porządku. Reszta badań na hormony i krzywa cukrowa i insulinowa w normie.

    2. adam

      Proszę o pomoc. Mam 25 lat, jestem mezczyzna i cierpię na nerwicę oraz tradzik oczywiscie. Epiduo stosuje juz od 8miesiecy dzięki czemu nie mam tak bardzo rozprzestrzenionego tradzika. Jednak moja cera jest ekstremalnie tlusta. Musze myc obficiebrano i wieczorem żeby zmyć ten tluszcz. Lekarka 3 lata temu przepisała mi tetralysal. Po 4,5 miesiąca przerwałem bo nie było efektówa i balem sięo zdrowie. Dziś biore 4 i 5 opakowanie unidox. Lekarka troche watpi czy to pomoze. Ja boje sie izoteku, ale cxy warto brac unidox skoro mam taki duży łojotok? A moze przestać brać epiduo z nadzieja ze gruczoly sie unormują? Mam dziury na policzkach, zniszczone życie… Co robic…

      1. W Pana przypadku też byłabym za kuracją Izotekiem. To jedyny lek, który zmniejsza gruczoły łojowe i likwiduje uporczywy łojotok. Prawidłowo przeprowadzona kuracja Izotekiem mniej obciąża organizm niż powtarzające się kuracje antybiotykami. Izotek powoduje również spłycenie blizn potrądzikowych.
        Pana życie nie jest zniszczone. Ma Pan szansę dobrze wygladać.

      2. adam

        Dziękuję… Czy izotek można od razu zacząć brać po unidoxie czy trzeba znów odczekać. Jeśli tak to jak długo?

      3. adam

        Mam ostatnie pytanie. Mam taki problem dodatkowy. Odczuwam swędzenie w pachwinie po prawej stronie, kolo uda i luszczy sie lekko skora i jest zaczerwienie. Czy to od unidoxu.? Wizytę u lekarza mam dopiero za 2 tyg, gdy skończy sie mi antybiotyk i lekarz zdecyduje czy brać go dalej. Powinienem wcześniej isc gdzieś z tym czy poczekac na wizytę 27 czerwca… Bardzo jestem Pani wdzięczny za rady, gdy będę miał okazję będę udostępnial Pani bloga. Pozdrawiam

      4. adam

        Bylem dziśu dermatologa prywatnie z tymi zmianami i powiedział ze cos grzybicznego ale niewielkie, jednak przedstawil mi zupełnie inna taktykę leczenia trądzika. Przerwac po prawie 4tyg unidox, zrobic w poniedziałek badania oraz zaczac axotret. Mimo ze unidox pomaga. Mam wodę z mozgu. Szkoda mi przerywac alw z drugiej strony chyba ma doktor jakis powód. Ze szpitala powiedziała ze popróbuje jeszcze unidox do 12 tyg i jesli nie bedzie rezultatów rozpocznie aknenorminem na jesień . Kogo sluchac? Fakt cera u mnie jest tłusta tym bardziej po epiduo i duac ale czy antybiotyk przerwac…

  2. A co pani sądzi na temat kosmetyków naturalnych? W tym pudrów mineralnych? Sama stosuję je już od dłuższego czasu i widzę dużą poprawę na lepsze. Wszystkim zainteresowanym polecam artykuł na ten temat: http://www.tradzik.pl/fluid-do-cery-tradzikowej/.
    Mowa właśnie o pudrach mineralnych, które nie zatykają porów, przez co nie powodują wyprysków. Nie są też pełne chemii, jaka mogłaby uczulić i w efekcie także doprowadzić do wysypu krostek. Takie pudry to pójście na kompromis – posiadanie makijażu, a przy nie robienie szkody cerze. Pozdrawiam.

    1. Popieram stosowanie pudrów mineralnych, bo nie drażnią ujść gruczołów łojowych i nie zatykają porów. Niestety wiele moich pacjentek uważa, że słabo kryją.
      Podkłady typu blend, czyli mocno kryjące, zaostrzają trądzik bo zawierają składniki komedogenne i drażniące. Wysyp krostek podczas ich stosowania nie jest spowodowany uczuleniem, a drażnieniem i zatykaniem ujść gruczołów łojowych.
      Odpowiednio dobrane kosmetyki naturalne wspomagają leczenie trądziku.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s